Utilizare

Categorii
Categorii

Lista mesaje gasite in SPV-ul firmei

 

Cuprins

Descriere

Tipuri de mesaje

Lista mesaje SPV

Dashboard

Descriere

Travel Office preia in mod automat mesajele existente in SPV-ul firmei, arhiva ZIP (care contine XML eFactura si XML semnatura ANAF) si converteste in mod automat XML-ul eFactura in PDF folosind instrumentele puse la dispozitie de autoritati.

Lista de mesaje se actualizeaza periodic (ex: 1 data la 2 ore) iar procesarea unui mesaj (descarcare ZIP din SPV si/sau descarcare PDF din SPV) se realizeaza periodic dar la un interval mai mare (ex: 1 data pe zi)

 

Tipuri de mesaje

Mesajele SPV pot fi de 3 feluri:

  1. FACTURA TRIMISA – apare de fiecare data cand se transmite/incarca o factura client in SPV-ul firmei (indiferent cu ce instrument a fost transmisa/incarcata).  Din perspectiva firmei dvs, practic mesajul reprezinta o factura client.
  2. FACTURA PRIMITA – apare de fiecare data cand o entitate incarca o factura in SPV-ul sau si destinatarul/cumparatorul de pe factura este firma/agentia dvs.  Din perspectiva firmei dvs, practic mesajul reprezinta o factura furnizor.
  3. ERORI FACTURA – apare de fiecare data cand o factura transmisa/incarcata nu a putut fi preluata in SPV din cauza unor erori de validare. Erorile de validare sunt generate de ANAF si se regasesc in XML-ul raspuns din arhiva ZIP atasata mesajului.

 

 

Lista mesaje SPV

Lista poate fi consultata din meniul Financiar -> Zona Altele-> Lista mesaje SPV eFactura

 

Lista de mesaje va fi afisata tabelar, la fel ca in imaginea de mai jos

Legenda:  Liniile colorate cu Rosu, reprezinta mesaje de tip ‘ERORI FACTURA’. Liniile colorate cu Galben, reprezinta mesaje de tip ‘FACTURA PRIMITA’ nelegate in aplicatie de factura furnizor.

Conform punctelor (1,2…5) din imaginea de mai sus:

  1. Implicit lista se incarca cu mesajele din ultimele 3 luni. Se poate alege un alt interval de creare in cazul in care se doreste consultarea istoricului de mesaje pe o perioada mai mare.
  2. Lista de mesaje incarcata se poate filtra dupa toate informatiile din capul de tabel (data mesaj, tip mesaj SPV, sau info legatura facturi in aplicatie)
  3. In cazul in care mesajul este procesat, apare butonul ‘ZIP’. Se poate descarca arhiva ZIP transmisa de ANAF.
  4. In cazul in care mesajul este procesat  (si doar pentru tipurile FACTURA TRIMISA/PRIMITA), apare butonul ‘PDF’. Se poate descarca eFactura in format PDF.
  5. Pentru mesajele FACTURA PRIMITA, apare un buton de optiuni care permite:
    1. (si/sau daca se aplica) legarea mesajului de o factura furnizor existenta
    2. (si/sau daca se aplica) navigarea catre ecranul de adaugare factura furnizor cu unele date precompletate preluate din factura primita
    3. (si/sau daca se aplica) navigarea catre ecranul de adaugare partener furnizor cu unele date precompletate preluate din factura primita
    4. (si/sau daca se aplica) dezlegarea mesajului de o factura furnizor existenta

Exemplu de optiuni mesaj ‘FACTURA PRIMITA’ fara legaturi in aplicatie, pentru care s-a gasit furnizorul in aplicatie dar factura furnizor nu. In acest caz, se propune adaugarea facturii furnizor.

                  

 

Dashboard

In zona Status eFactura, apare informatia ‘Numarul de facturi furnizor noi din ultimele 3 luni de zile fara legaturi in aplicatie’. Link-ul va redirecta utilizatorul in ecranul ‘Lista mesaje SPV’ prefiltrat corespunzator pentru afisarea mesajelor aferente facturilor primite in ultimele 3 luni fara legaturi in aplicatie.